sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

ihana kesä

Postauksen kaikki kuvat ovat Jekusta, syynä se kun aamulenkille Emmi ei päässyt mukaan kun oli äidin kanssa Suomenlinnassa ja sen jälkeinen pyörälenkki olisi ollut aivan liian kuuma sille, ehkä huomenna räpsin jotain kuvia Emmistäkin.
Eli aamulla lähdettiin Jekun kanssa metsään ja se ihan onneissaan juoksenteli siellä joka suuntaan, heti kun tultiin kotiin alettiin valmistelemaan toista retkeä kun päätettiin lähteä pyöräillen vanhaan kaupunkiin.
Paahtavassa kuumuudessa lähdettiin polkemaan, Jekulla oli helppoa kun sai vain istua korissa ja nauttia tuulesta. Vanhassa kaupungissa mentiin rantaan istumaan ja juomaan. Jekku juoksenteli vapaana ja ihme ja kumma kahlaili vähän vedessä.
Lähdettiin sitten takaisin kotiin, mutta päätettiin mennä vähän eri reittiä, käännyttiin yhdelle polulle jossa luki että ei pyöriä, mutta mentiin kuitenkin, olisi vain pitänyt uskoa kylttiä sillä reitti oli ihan kamala pyöräillä joten jouduttiin taluttamaan ja Jekku pääsi juoksemaan. Pysähdyttiin yhdelle sillalle ottamaan kuvia ja yhtäkkiä mun pyöräni kaatui ja kamera tippui sillalta alas. Kipitin sitten hakemaan kameran ja onneksi oli tippunut nurmikolle ja sain sen vielä ehjänä takasin oli nähtävästi ollut onni matkassa, koska linssiinkään ei tullut naarmuja vaikka suojus irtosikin..
Päästin sitten lopulta sieltä hirveältä polulta pois tielle. Jatkettiin matkaa eläintilalle asti jossa pysähdyttiin rapsuttelemaan ihania vasikoita joista yksi nuoli karhealla kielellään kuin koira. Pysähdyttiin myös katsomaan lampaita, mutta ne eivät edes viitsineet tulla metrin päähän.
Rankan lenkin jälkeen päästiin kotiin ja vein vielä hetken päästä Jekun ja Emmin lyhyelle päivälenkille jonka jälkeen lähdin rannalle ja heitin talviturkin :D! Huomenna ois tarkotus lähteä yhteislenkille Rajasaareen ja ylihuomenna mätsäriin.

1. Mekin mennään Rajasaareen huomenna, mutta jo ihan aamulla (jos jaksan nousta ylös...) :)

2. aijjaa, meillä yhteislenkki alkaa vasta kuudelta :)