maanantai 22. heinäkuuta 2013

Lomailua

kesä201342     12.7. perjataina lähdettiin ajelemaan Porvoon kautta mökille. Koirat olivat ihan hirveän innoissaan kun pääsivät ulos autosta, juoksivat ympäri pihaa niin kovaan kuin pystyivät.
kesä201318    Ellalla on juoksut joten Emmi on ollut aivan sekaisin, se on astunut Ellaa, vaikka mun tietääkseni molemmat ovat narttuja. Musta tuntuu siltä, että noista on tullut samanlaisia ystäviä kuin ne olivat silloin ennen kuin Ella muutti meille (Emmi nimittäin suuttu siitä, kun Ella tuli asumaan Emmi reviirille ja otti sen omaksi, joten niillä on ollut talvella ja keväällä usein tappeluita ihan turhista asioista ja murinaakin on ollut ihan liikaa. Nyt kun on kesä tullut molemmat on hyväksyneet toisensa ja tapellut eivät ole kertaakaan ja muristu on tosi vähän, välillä ehkä jos on ollut jotain leluja tai luita, mutta muuten ei, eikä noilla yleensä niitä ole tarjolla jos ovat yhdessä.) ovat nimittäin painineet oikein urakalla joka päivä ja tosi nätisti :).
kesä201341   Mökillä koirat saivat liikkua niin vapaasti kuin halusivat ja Emmi viihtyikin metsässä ja teki sinne useita pesiä, Ella taas olisi mielummin leikkinyt koko ajan pihassa pallon kanssa.
kesä201340kesä201319
Ella pitää hauskaa vesiletkun kanssa :D
Lauantaina tehtiin retki Lappeenrantaan ja koirat pääsivät mukaan. Käytiin sukulaisilla jossa meidän koirat saivat olla autossa koska vanha Muru collie ei oli varmastikkaan kestänyt kahta nuorta täystuhoaussieta.
kesä201339    Käytiin katsomassa yhtiä raunioita josta jatkoimme matkaa torille ja kahvilaan. Kahvilassa koirat saivat paljon huomiota osakseen erityisesti yhdeltä naiselta joka oli hyvin kiinnostunut tästä rodusta ja kohta varmaan Lappeenrannassa asuu yksi aussie enemmän kun halusi tietää mistä ne ollaan saatu (blogissa en tainnut kertoa siitä kun oltiin kerran tässä kesällä Suokissa ja sielläkin eräs pariskunta tuli kehumaan Emmiä ja tiedustelemaan millainen rotu on, kun sellasta ovat harkinneet). Kävelimme rannassa ja pääsin koirien kanssa jonkun ulkomaalaisen kameraan kun halusi välttämättä ottaa meistä kuvan..:D .
Jatkoimme matkaa sukulaisen purjeveneelle jolla olisimmekin käyneet ajelemassa, mutta vähän mahdotonta kun oli seitsemän ihmistä+koirat, joten ei mahduttu.
kesä201344 Palattiin takaisin mökille ja sunnuntaina lähdettiin hakemaan mansikkaa yhdeltä tilalta jossa bongasin kaksi suloista lapinkoiraa joiden kimpussa olin heti rapsuttelemassa :D . Mansikka tilalta ajettiin takaisin Porvooseen.kesä201343
Tiistaina ajettiin kaksi kertaa rantaan ensin Ellan kanssa, toi vesipeto hyökkäsikin sinne uimaan välittömästi joka ei ole mikään yllätys.
kesä201337kesä201338    Sitten lähdettiin Emmin kanssa. Yritin ensin heittää Emmille lelua yhestä toisesta kohtaan mikä ei ole yhtä hyvä kuin vieressä oleva. No, sain mä nirppanokan uimaan ehkä metrin, mutta eihän se sitä hakenut. Siinä välissä lelu oli ehtinyt seilailla jo aika kauas, joten ei siinä muu auttanut kuin lähteä sitä itse hakemaan. Oli vaan tosi ärsyttävää, koska oli liian matalaa uida, mutta ei pystynyt kävelläkkään kun muta upotti kovaa vauhtia, jotenkin kaislojen avulla sain itseni lelun luokse ja nappasin sen heti ja siirryin suosiolla kunnon rannalle.
kesä201326 Päätin, että laitan Emmille pelastusliivit ja se olikin hyvä idea. Emmin sai paremmin vedettyä liiveistä veteen kuin pannasta, koska jos pannasta vetää menee helposti paniikkiin ja yrittää saada pään vedettyä siitä pois. Menin Emmin kanssa veteen ja vein sen uimaan, alkoikin helposti uimaan joten rupesin heittämään veteen lelua ja toihan haki sitä todella hyvin vaikka miten syvälle heitin, se juoksi veteen ja rupesi uimaan lelua kohti ja toi sen takaisin. Jes! Oon tosi ihmeissäni että miten siitä tollanen uimari on tullut tän kesän aikana, lähti jopa yksinään uimaan vaikken mitään lelua heittänyt :D !
kesä201320kesä201336      Yritin illalla lähteä Emmin kanssa yhdelle pyörälenkille josta puolet on asfalttia ja puolet on metsää (jossa menee sellanen metsätie mitä kukaan ei käytä, paitsi minä ;) ) , Emmihän lähti tosi innoissaan juoksemaan pyörän vieressä ja rupesi laukkaamaan. Siitä seurasi se kun asfaltilta poistuttiin, Emmi oksensi ruuat ja juustonaksut ulos (en kyllä keksi, että kuka olisi varastanut meidän juustonaksupussin ja syönyt sen tyhjäksi kun oltiin poissa ;D ) joten jouduin pyytämään että joku tulee sen autolla hakemaan pois ja lenkki jäi siihen.
kesä201329 kesä201321Keskiviikkona yritettiin tota samaa pyörälenkkiä kuin mitä edellisenä päivänä. Näytti siltä, että Emmin voimat olisivat loppu kun ajettiin asfaltilla, mutta mitä vielä, kun päästiin metsään Emmi juoksi ihan täysiä onnellisena vapaana pyörän vierellä! :)
kesä201325 Jotta Ellakin sai jotain tekemistä, veimme sen illalla rannalle uimaan ja itsekin oli tarkoitus uida, mutta vesi oli järkyttävän paljon kylmempää kuin edellisenä päivänä.
Jotta tästä postauksesta ei tulisi yli pitkä jaoin sen kahteen osaan ja toinen osa tulee myöhemmin  tällä viikolla :D.

1. Ihanan kesäinen postaus! Ihan mielettömän hienot noi kaksi Ellan kuvaa ennen vesiletku-kollaasia <3