maanantai 8. heinäkuuta 2013

Telttaretki Nuuksioon!

Lauantai aamupäivänä pakkailin kamoja ja odottelin kyytiä. Yhdeltä se sitten saapui, hypättiin mukaan ja lähdettiin ajelemaan kohti Nuuksiota.IMG_6366Nuuksiossa paistettiin makkaraa ja käytiin pystyttämässä teltta. Heitettiin rinkat sinne ja lähdettiin Jekun ja Emmin kanssa retkelle läheiseen saareen joten saivat lenkin samalla.IMG_6353 Matkalla Emmi sai kahlailla ja juoda järvessä.IMG_6347 Retken jälkeen palasimme takaisin teltalle ja muut lähtivät kotiin ja me jäimme kahdestaan tai oikeastaan nelistään purkamaan tavaroita.IMG_6351 Kello olikin jo siinä vaiheessa sen verran paljon, että oli jo otuksien ruoka-aika joten ruokittiin ne.IMG_6333IMG_6312    Ruoan jälkeen mentiin hakuilemaan molempien kanssa. Kamala kiljuminen ja haukkuminen kun kaveri meni piiloon. Kun päästin Emmin irti se lähti kuin ammus matkaan siihen suuntaan mihin se katosi, yritti ensin katseella löytää kohteen ja vasta sitten rupesi haistelemaan. Pitäisi treenata, sitä että alkaisi heti haistelemaan. Jekku ei ollut tehnyt ikinä hakua, joten aloitettiin ihan helpoimmasta eli omistaja meni piiloon esim. läheisen kiven taakse ja minä lähetin Jekun etsimään. Jekku kyllä tajusi, että sen pitää mennä omistajan luokse, mutta ei etsiä sitä joten vaikeutettiin vähän siten että omistaja oli menevinään läheisen kiven taakse piiloon, mutta jatkoikin sitten matkaa kauemmaksi. Kun päästin Jekun irti  se meni välittömästi sen kiven taakse "omistajan luokse", mutta kun ei ollutkaan siellä katsoi minua ihan ihmeissään eikä tiennyt mitä tehdä. Kehotin sitä sitten jatkamaan etsimistä ja rupesi kuin rupesikin se käyttämään kuonoaan ja sen avulla löysi sen luo. Samalla tyylillä jatkoimme vielä muutaman kerran ennen kuin veimme koirat lepäämään.IMG_6389IMG_6398 Menimme sitten hetken päästä syömään, jonka jälkeen lähdimme kahden kilometrin pituiselle Punarinnankierrokselle.IMG_6420IMG_6496IMG_6491IMG_6470IMG_6488
IMG_6476IMG_6450IMG_6447IMG_6442IMG_6432IMG_6550IMG_6546    Lenkin jälkeen koirat pääsivät vähäksi aikaan nukkumaan ennen iltapissatusta.IMG_6540 Iltapissatuksen jälkeen menimme nukkumaan tai ainak koirat meni :D. Ne nukahtivat heti ja nukkuivat kiltisti aamun asti. Olen tosi iloinen koska pelkäsin, että Emmillä olisi teltassa hirveän kuuma, se ikävöisi kotiin ja vahtisi koko ajan kaikkia ääniä, mutta ei! :)telttaretki20137
 Neljältä yöllä näytti tältä, muutenkin Emmi nukkui tosi söpöissä asennoissa kuten kaikki tassut seinää vasten, ihan kippurassa ja pää seinää vasten :).
telttaretki20133 Sunnuntaina herättiin siihen kun Emmi tuli tökkimään naamaan, pitkästä aikaan, koska ei ole tullut herättämään noin ihanasti sitten pentuajan. Noustiin ylös ja syötiin kaikki aamiaista ja mentiin aamulenkiksi täyttämään vesipullot luontotalolle.telttaretki20131 Lähdettiin sitten Korpinkierrokselle joka oli 7km pituinen. Matkalla eräs pappa tuli yllyttämään meitä pitämään koiria vapaana joka on aika harvinaista kun sellaset aina just huutavat siitä kun koiria pidetään irti.telttaretki20139Pysähdyttiin yhdessä vaiheessa matkaan poistamaan kuvia ja Emmi sitten luuli että leiriydyimme siihen keskelle polkua kun päästi raskaan huokauksen ja kävi nukkumaan (Emmi kyllä osaa ton huokailun se on niin hauska kun aina joissain tilanteissa huokaa kuin ihminen :D) . Joku mies käveli meidän ohi jolle Emmi rupesi haukkumaan mies vain nauroi ja moikkasi. Muille vastaantulijoille Emmi ei haukkunut yhtään. Joku pariskuntakin tuli meitän vastaan metsässä eikä me huomattu heitä, paitsi Emmi joka vilkaisi niitä ja tiesi, että kun ihminen tulee vastaan pitää mennä hihnaan joten ennen kuin edes huomasin heidät Emmi löntysteli viereeni ja katsoi minua että "laitaksä nyt mut kiinni". Ihana :D.telttaretki20138telttaretki201310telttaretki201311telttaretki201312telttaretki20132telttaretki20135    Lenkin jälkeen yritimme saada koirat lepäämään, mutta ne vain touhottivat koko ajan joten lähdimme melkein samantien toiselle lenkile eli 2km Nahkiaispolulle joka oli vähän erilaisempi kuin muut jotenkin rehevämpi. Emmi ja Jekku sai taas olla vapaana joten ne kulkivat edellä vierekkäin kuin emo ja pentu, ne oli muutenkin niin söpöjä kun niillä oli samanlaiset huivit ♥.telttaretki20136telttaretki201315telttaretki201316telttaretki201317 Lenkin jälkeen koirat oli todella väsyneitä ja ne simahtivatkin heti.telttaretki201318telttaretki201319
Jekku meni nukkumaan telttaan eikä edes huomannut kun se purettiin :D.
telttaretki201320Pari tuntia siinä vain levättiin jonka jälkeen ruvettiin pakkamaan ja tehtiin molemmille muutamat haut ja käytiin uittamassa Emmiä joka enemmikseen kahlaili ja yhdessä äkkisyvässä mutaisessa kohdassa joutui uimaan,  samaan kohtaan myös Jekku molskahti kun pyöri ja samalla valui sinne vahingossa, voitte kuvitella kuinka nättejä koiria meillä sen jälkeen oli ♥.telttaretki201313telttaretki201314telttaretki20134 Lähdettiin siitä sitten tallustelemaan väsyneinä kotia kohti.telttaretki201321
Teen kyllä myöhemmin sen videon :)