perjantai 30. elokuuta 2013

Keskiviikon mätsäri

Keskiviikkona oli Koneenkentällä mätsäri, jonne me tietysti suuntasimme Emmin ja Mimin kanssa. Mimi kisasi myös isoissa koirissa, koska seropeille ei omaa luokkaa ollut, sai punaisen nauhan. Mimin jälkeen oli meidän vuoro suunnata kehään. Juostiin aluksi pari kierrosta, jonka jälkeen tuomari tuli tosi nopeasti katsomaan Emmiä, jonka takia mun piti nopeasti sanoa, että jos nyt antaa ensin namia ennen kuin rupee tutkimaan, koska on arka.
Tuomari sanoi sitten, että "Rahoitu itse, rahoitu itse" ja ettei se mikään arka ole vaan johtuu minusta (kröhöm Emmi käyttäytyy samanlailla oli esittäjä sitten kuka tahansa, testattu on.), koska kuuli kuulemma mun äännestä kuinka stressaantunut olin. Myönnän että jännitän kehään menoa ja tulen varmaan jännittämään aina, vaikkei siinä mitään jännittämistä oikeastaan ole, mutta tuo minun ääneni ei kyllä johtunut siitä, vaan siitä mistä aikaisemmin mainistsin eli kun jouduin sen hänelle nopeasti sanomaan.
   Vaikka tuomari olikin muuten kiva ja ystävällinen, siitä en kyllä hirveästi pitänyt kun väitti ettei Emmi olisi arka, hän ei kuitenkaan tunne koiraa tai tiedä mitään sen historiasta (esim. Emmi ei yleensä esitä pelkoaan tollasissa tilanteissa pakoilemalla, miten monet koirat tekevät).
Tarkastuksen jälkeen juostiin ja Emmi oli vähän liian innoissaan kun vinkui samalla ja meinasi laukata. Saatin silti punainen nauha. 
Punaisten kehässä valittiin ketkä pääse jatkoon ja luulin koko ajan, että tuomari tulisi kättelemään meidät pois, mutta kättelikin aina viereisen. Kolme oli päässyt jatkoon joiden joukossa Mimi oli, enään yksi pääsisi ja minun lisäksi oli toinen kilpailija joista tuomari ei osannut valita kumpi se olisi, joten tarkasti koirat uudestaan (Emmi ei arastellut enään yhtään) ja laittoi meidät vielä juoksemaan ja ajattelin jo että se oli sitten siitä, mutta ei, tuomari valitsikín meidät neljän parhaan joukkoon!
Tuomari valitsi nopeasti nelosen joka oli Mimi, sitten kolmannen. Yllätyin kun olimme kahden parhaan joukossa, mutta vastustajamme oli niin hieno, että olin varma, että sijoitumme toiseksi ja niinhän siinä kävi. Olin hirveän iloinen, että oltiin jopa isojen aikuisten kakkosia, hyvä Emmi! Emmikin innostui palkitona olevasta narulelusta jolla pääsi tietenkin heti leikkimään.
Loppuun vielä muutamat kännykuvat parilta lenkiltä, jolloin ollaan käyty: treenamassa Emmiä ja Micoa,
peltolenkillä Emmin ja Mimin kanssa sekä kun kävimme tänään uudestaan koirien kanssa peltolenkillä, mutta tällä kertaa myös Ella tuli mukaan, koska on minulla viikonlopun hoidossa.
Karvaakin on iroitettut ihan mukavasti, kun neiti aloitti taas syksyisen karvanlähtönsä..
Kun pesin Emmin karvatupot irtosi vielä paremmin joka oli hauskaa koska rakastan niiten iroittamista, hah.

4 kommenttia:

  1. Vau hyvä te! Haha siellähän mäkin oon ja Timo omistajansa kanssa ekassa kuvassa :DDD Me jouduttiin lähtemään jo parikehän jälkeen kun Nanalle tuli tassuun haava, mut hyvä et teiän mätsäri sujui vähän paremmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja innostuin itseni bongaamisesta niin paljon että unohdin sanoa sen mitä tulin sanomaan, not-so yllättävää. Mutta siis tuomarit jotka luulevat tuntevansa toisen ihmisen koiran ovat rasittavia...

      Poista
  2. Toi tuomari oli kyllä munkin mielestä kiva, mut älyttömän tyhmää jos se on tollasta sanonut. Onneks teillä meni kuitenkin tosi hyvin! :)

    Ja mä myös parissa ekassa kuvassa, jee jännää. :D

    VastaaPoista
  3. Kiitos :> haha niimpä oottekin :D
    voi Nana raukkaa toivottavasti haava paranee nopeasti :(
    Kai se tuomari sit ajatteli et mä oon niin tietämätön tai jotain, mutta ois voinut mun mielestä kuitenki eka enemminkin kysyä vaikka miten se on arka ym. Jos kerta omistaja niin sanoo niin tuomarin pitäisi uskoa. No, Emmi kuitenkin esiintyi hyvin joka on pääasia :)

    VastaaPoista