keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Virossa, päivä 1 ja 2: Uutta maisemaa

IMG_8574Kymmenen aikaan lähdettiin autolla kohti keskustaa. Edellisenä iltana oltiin pakattu suurin osa tavaroista, mutta viimeiset kimpsut ja kampsut laitettiin kasaan vasta aamulla. Auto oli ahdattu täyteen tavaraa joten tiiviistä tunnelmasta ei ollut ainakaan puutetta. 11:30 laiva lähti Helsingistä Tallinnaan. Koirat odotti laivan kannella Jekun omistajan äidin kanssa meidän syödessä laivan herkullisessa ravintolassa. Emmillä tai Jekulla ei ollut kummallakaan mitään ongelmaa olla laivassa, tuskin edes tajusivat kulkevansa veden päällä.
 IMG_8727        Pääsin käyttämään kartan lukutaitojani (joita ei ole) saavuttuamme Tallinnaan sillä tie Pärnuun piti löytää. Pysähdyimme matkalla kahdesti jaloittelemaan. Kahvilan ulkopuolella temppuiltiin koirien kanssa jolloin saatiin joukko virolaisia katsomoksi. Pitkältä tuntuneen matkan jälkeen löydettiin onneksi nopeasti asunnollemme.
IMG_8736 IMG_8766
Purkasimme tavarat ja koirat pääsivät tutustumaan asuntoon jossa seuraavan viikon viettäisivät. Lähdettiin koirien kanssa rantaan sillä välin kun äidit meni ostoksille. Meiltä rantaan käveli n. puoli tuntia. Koirilla oli kertynyt kiitettävästi energiaa matkustaessa joten voi sitä onnen määrää, kun pääsivät kirmailemaan pitkälle hiekkarannalle.
Palattiin asunnolle syömään ja myöhään illalla käytiin vielä lenkillä viereisessä puistossa. Yö meni paremmin kuin hyvin, koirat sopeutuivat täydellisesti uuteen paikkaan. Molemmat tietysti nukkuivat omistajiensa vieressä sängyssä, mitenkäs muuten.
IMG_8872Herättiin auringon valoon, kun verhoa ei oltu saatu illalla vedettyä alas. Vietiin koirat lenkille kunnes puolet porukasta lähti kaupungille törsäilemään. Koirat nukkuivat sillä välin kotona. Menimme vielä syömään jolloin koirat joutuivat jäädä kahdestaan kotiin jossa ei ollut mitään ongelmaa. Käytiin vielä vähän kaupoilla ja kahvilassa kunnes palattiin takaisin asunnolle hakeaksemme koirat lenkille rantaan.
Tultiin takaisin ja syötiin kunnes palattiin vielä Jekun omistajan kanssa rannalle. Nyt kun ei ole vielä mikään turistiaika rannalla oli hyvin tilaa olla koirien kanssa, monet muutkin koirakot oli tullut uittamaan koiriaan. IMG_8904  IMG_8918  IMG_8923   IMG_8945                 IMG_8962 IMG_8994 IMG_9015 IMG_9029 IMG_9032 IMG_9037 IMG_9050 IMG_9065 IMG_9078 IMG_9076 IMG_9066
Palattuamme kotiin kello oli jo sen verran paljon, että täytyi mennä nukkumaan jaksaaksemme seuraavan toiminnallisen päivän.

1. Vautsi miten hienoja kuvia ja teidän päivätkin kuulostaa tosi kivoilta!

2. Ihan älyttömän hienoja kuvia! :) Kuulostaa ihanalta toi teidän reissu, kelpais mullekin!

3. Nää kuvat on upeita! Kiva postaus, toi reissu kuulostaa niin mahtavalta :)

4. Oi vitsi mitä kuvia sä oot osannut ottaa. Yleensä vastustan sitä, että samassa postauksessa on about yli kymmenen kuvaa, mut tässä tapauksessa en. Ihania kuvia<3

5. Kamera sai krhm hieman laulaa..:D Mutta kiva kuulla, että tykkäsit kiitos paljon!