sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Koiramainen viikonloppu luonnon helmassa

Perjantaina lähdettiin bussilla tapaamaan Nurmijärvelle Sennaa ja Dipsyä. Dipsy on Emmin siskon pentu eli aika läheistä sukua, mutta silti ovat aivan erilaisia. Olen muutenkin ihmetellyt sitä kun Emmi ja Ellakin ovat sukua toisilleen, mutta ovat täysin erilaisia niin luonteeltaan kuin ulkonäöllisesti, mutta siksi ausseista pidänkin, ne on niin monipuolisia. Nähtiin myös saman kasvattajan kasvatti Xiina. Aika jäi tosi lyhyeksi kun kyyti saapui aikaisemmin kuin oli tarkoitus jonka takia ei hirmuisesti kerennyt puuhailla, mutta hauskaa oli treffata Emmin sukulaisia.
IMG_0412       Syy siihen miksi meillä oli vähän aikaa johtui siitä kun lähdettiin vielä samana päivänä Vihtiin telttaretkelle Emmin ja Jekun kanssa. Tänä vuonna oltiin kaksi yötä. Päästiin perille niin myöhään, että ei oikeastaan tehty muuta kuin syötiin ja kasattiin teltta.
IMG_0416 IMG_0421      Saatiin hävetä koiria tai oikeastaan itseämme kun pidimme koiria vapaina siinä luulossa ettei ihmissä tulisi, mutta sitten paikalle saapuikin kolme nuorta miestä pyörillään joita Emmi ja Jekku kävi hieman haukkumassa. Saatiin onneksi kalastettua koirat nopeasti kiinni ja heitä ei onneksi pieni haukkukuoro haitannut vaan saatiin heistä juttuseuraa. Yrittivät kovasti tutustua Emmiin ja Jekkuun, mutta koirat ei oikein lämmenneet keskeltä pimeyttä saapuneisiin tuntemattomiin..:D.
IMG_0440 IMG_0447 Ensimmäinen yö ei mennyt ihan toivotulla tavalla, meidän teltta oli pienessä alamäessä joten siinä oli ikävä nukkua ja olin pukenut turhan vähän päälle jonka takia oli kylmä. Kolmelta yöllä rupesi liikkumaan kalastajia jotka ottivat veneitään meidän teltan vierestä jossa niitä oli muutama. Emmiltä ja Jekulta se ei jäänyt kuulematta joten loppu yö sitten jouduttiin komentelemaan koiria jotka leikkivät hurjia vahtikoiria.
IMG_0458 IMG_0492 Aikaisin aamulla noustiin ylös kun nukkuminen ei sujunut. Syötiin aamupala kunnes lähdettiin lenkille, lenkki oli muutaman kilometrin pituinen jonka tehtyä lounastettiin. Melko pian lähdimme toiselle lenkille joka oli noin seitsemän kilometrin pituinen. Matkalla poikettiin koirauimarannalla uittamassa koiria, tai oikeastaan koirat vain kahlaili kun kumpikaan ei oikein rakasta vettä. Nähtiin kyy ja myöhemmin vielä toinen jonka yli Emmi suoraan käveli. Olkaa varovaisia koirien kanssa, tänä vuonna on ihan älyttömästi käärmeitä ja Ellalla oli yksi päivä sentistä kiinni ettei päässyt puremaan. Näiden uteliaiden koirien kanssa saa varsinkin varoa.
IMG_0540 IMG_0550 Siirettiin lenkin jälkeen teltta rannalle joka osoittautui myöhemmin täydelliseksi paikaksi. Illalla käytiin vielä yhdellä lenkillä, muuten nautimme ja hengailimme keittokatoksella tulen lämmössä. Emmi ja Jekku oli niin onnellisia, painivat yhdessä.
IMG_0574 IMG_0629       Yöllä koirat oli tosi väsyneitä ja käpertyivät tyytyväisinä telttaan nukkumaan. Kutsuin Emmi viereeni, se varasti itselleen tyynyni ja kävi kyljelleen nukkumaan  laskien etutassut kaulan päälleni. En sano, että se olisi ollut maailman mukavin asento, mutta en raaskinut millään siirtää pois ja enkä valittanut omasta lämpöpatterista.
IMG_0644 IMG_0677 Seuraavana päivänä pakattiin, syötiin ja käytiin koirien kanssa lenkillä. Muuten oleskeltiin rannalla kirjoja lukien ja koiria uittaen. Myöhemmin meitä tultiin hakemaan ja kotiin päästyä Emmi ei ole muuta tehnytkään kuin nukkunut. Niin ihana telttareissu jälleen!

1. Oi, kuulostaa niin kivalta toi teidän telttaretki! Ihania kuvia :)

2. Voi, just mietin et pitäisköhän lähtee ens viikolla telttailemaan Nanan ja jonkun kaverin kanssa! Saa nähdä, olis kyllä tosi hauskaa varmaan :) Ihanan kesäisiä kuvia, Emmi ja Jekku on kyllä varmaan onnellisia koiria kun saavat olla mukana niin monessa.

3. Kyllä kannattaa on ihan super kivaa! Kiitos! :-)