keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Sinun koirasi voitti, koska tunnet tuomarin - Minun, koska se oli paras.

Eilen päivällä satoi kaatamalla joten mietin lähdenkö mätsäriin. Onneksi lähdin sillä kerrankin pääsimme jopa sijoittumaan. Emmi esiintyi tosi nätisti ja sai punaisen.
Nauhakehässä huomasin yhtäkkiä, että olimme päässeet neljän parhaan joukkoon josta olin jo tosi iloinen ja vielä iloisempi sitten kun meidät sijoitettiin ykkösiksi!
Juuri kun BIS-kehä alkoi rupesi satamaan enempi. Jokainen tuomari tuli vuoronperään katsomaan koiran läpi eikä Emmiä jännittänyt yhtään vaikka tutkivat koirat tosi tarkkaan. Tuomareilla ei tuntunut sateesta huolimatta olevan minkäänlaista kiirettä, vaan keskustelivat rauhassa. Kehä kesti oikeesti tosi pitkään ja olisi tehnyt mieli kääriä Emmi pyyhkeeseen ja viedä sisälle lämpimään, kun raukka seisoi sateessa nöyränä paikallaan niin kiltisti.
Lopulta tuomarit totesivat, että ehkä olisi aika ruveta sijoittamaan koiria. Emmi sijoittui viidenneksi. Mätsärin jälkeen tajusin kuinka hurjasti Emmi onkaan kehittynyt aikaisemmasta. Emmi on super♥.

Kun tultiin kotiin totesin äidilleni, että oltiin mätsärissä, hän sitten kysyi miten meni. Pyysin Emmin huoneeseeni, annoin sille ruusukkeen ja käskin viedä näytettäväksi. Kumpa olisin saanut sen videolle, sillä Emmi kulki niin ylpeänä ympäri kotia ruusuke suussa häntä vispaten, kuin sanoen "Katso mitä voitin! Katso, katso, katso!!" :'D.IMG_7835                                                                             Loppuun vielä runo, josta otsikon nappasin:

                                              Sinun ja minun koiran välillä on suuri ero:
Sinun koirasi on laiska - Minun on rauhallinen.
Sinun koirasi on lihava -Minun koirani on voimakasrakenteinen.
Sinun koirasi on tyhmä - Minun vaan oppii hitaasti.
Sinun koirasi on stressaantunut - Minun on leikkisä. 
Sinun koirasi on huonosti kasvatettu - Minun on itsenäinen.
Sinun koirasi on hemmoteltu - Minun on perheenjäsen.
Sinun koirasi on itsepäinen - Minun luottaa itseensä.
Sinun koirasi liikkuu huonosti - Minun liikkui huonolla alustalla.
Sinun koirasi voitti, koska tunnet tuomarin - Minun, koska se oli paras.
Sinun koirasi hävisi, koska tuomari osasi asiansa - Minun hävisi koska tuomari ei tuntenut rotua.


4 kommenttia: